Totul despre NUCI SI SEMINTE

Totul despre NUCI SI SEMINTE . Multi dintre noi le adora si le consuma zilnic, sunt usor de procurat fiind disponibile in toate marile magazine si ideal de consumat la orice varsta. Fie ca vorbim despre migdale, nuci clasice, nuci pecan, nuci braziliene, caju, nuci de cedru ori seminţe de pin, nuci macadamia, alune de pădure şi fistic. Dar şi de popularele seminţe de floarea soarelui şi dovleac, seminţe de in, chia, susan,  cânepă sau sâmburi de caise. Dacă până acum le-ai ocolit, iată cateva motive bine intemeiate pentru care să le consumi.

DE CE SA LE CONSUMAM?

Au continut ridicat de fibre

Toate nucile conţin fibre, ceea ce înseamnă că sunt benefice pentru scăderea colesterolului. Totodată, fibrele te ajută să ajungi mai repede la un grad de saţietate, deci vei mânca mai puţin. Ca să beneficiaţi complet de fibrele şi nutrienţii pe care îi puteţi obţine din nuci este suficient să le lăsaţi la înmuiat în apă peste noapte.

Scad colesterolul rău şi zahărul din sânge

Acizii graşi Omega 3 din nuci şi seminţe îşi fac foarte bine treaba în a scădea colesterolul rău, dar şi zahărul din sânge. Un studiu întreprins în urmă cu aproximativ 10 ani a relevat că persoanele cu diabet care au consumat câteva nuci în fiecare zi au avut o scădere cu 10% a colesterolului rău şi o creştere a celui bun. De aceea n-ar fi rău să consumaţi nuci , care au proprietăţi de scădere a colesterolului precum nucile clasice şi migdalele. Migdalele sunt o sursă foarte bună de calciu, magneziu, vitamina E, seleniu şi fibre, ajutând la scăderea colesterolului. Şi nucile pecan au un conţinut ridicat de vitamine şi minerale. Precum Vitamine E şi A, acid folic, calciu, magneziu, complexul de vitamine B şi zinc, fiind şi ele de mare folos în scăderea colesterolului.
În ceea ce priveşte zahărul din sânge, un alt studiu a mai relevat că introducerea în alimentaţia unor bolnavi de diabet a 10 grame de seminţe de in, a redus nivelul zahărului din sânge cu 15%.

Sunt o sursă bună de proteine şi de grăsimi sănătoase

Nucile şi seminţele sunt o sursă excelentă de proteine. Sfatul specialiştilor este să mâncăm 4 porţii nesărate de nuci pe săptămână. Adică aproximativ 200 de grame, ca să putem beneficia de proteinele lor bune. Pe lista nucilor bogate în proteine se numără nucile braziliene, sursă nu doar de proteine, ci şi de cupru, magneziu, niacin, vitamina E şi seleniu. Dar şi nucile de cedru sau seminţele de pin, care au cantităţi ridicate de Vitamina A, B, D, E, P. Conţinând 70% din necesarul zilnic de aminoacizi.

  • 28 g arahide au 7 g proteine
  • 28 g migdale au 6 g proteine
  • 28 g fistic cu 6 g proteine
  • 28 g seminte de floarea-soarelui au 6 g proteine
  • 28 g seminte de in: 5 g proteine

În ceea ce priveşte grăsimile sănătoase, de reţinut că aproximativ 80% din totalul nucilor este alcătuit din grăsimi. Cele mai multe fiind grăsimi sănătoase. Nucile conţin şi acid alfalinoleic, care este un acid Omega 3 similar acizilor EPA şi DHA . O sursă bună de Omega 3 sunt seminţele de in şi  chia, care mai conţin proteine, antioxidanţi, calciu şi fibre.  Miezul sâmburilor de caise conţine şi el acizi graşi, dar şi vitamina B17, care are proprietăţi anticancer . La rândul lor, seminţele de cânepă, care sunt considerate un superaliment în lupta cu cancerul, au o grămadă de proteine şi de fibre şi conţin mulţi acizi graşi Omega 3 şi 6

Pot scade riscul de a face boli cardiovasculare

Cercetătorii au observat că persoanele care mănâncă nuci şi seminţe de peste cinci ori pe săptămână au o activitate cardiacă mai bună decât a celor care nu au acest obicei alimentar. Dacă vreţi şi voi să vă număraţi în prima categorie consumaţi seminţe de floarea soarelui. Va ajută la buna funcţionare a inimii prin intermediul acidului folic, a fitochimicalelor, a vitaminei E, a seleniului şi a cuprului. In timp ce seminţele de dovleac conţin mulţi antioxidanţi, ceea ce ajută la păstrarea unei stări imunitare bune, dar şi acizi graşi omega 3 şi zinc.

Nucile clasice sunt de mare ajutor pentru inimă şi creier. Ele  conţin totodată, acid elagic, care este un antioxidant ce lupta cu cancerul. Nucile caju sunt pline de minerale precum cupru, magneziu, zinc, fier şi biotin, având cantităţi mari de acid oleic, care este un bun prieten al inimii. Nu este de neglijat nici cantitatea lor de triptofan, un antidepresiv natural.
De neocolit este şi susanul, plin de calciu, magneziu, zinc, fier, fibre, vitamina B1 şi fosfor. Are rol în scăderea presiunii sângelui, protejează ficatul şi previne artirita, astmul, migrenele, osteoporoza şi sindromul premesntrual.

Gustare sanatoasa, rapida,accesibila

La birou, la şcoală, în parc nucile şi seminţele sunt o gustare sănătoasă, delicioasă, uşor de împachetat şi de transportat. Alegeţi să puneţi în pacheţelul pentru şcoală  nuci şi seminţe , pe care le poate consuma cu uşurinţă în pauze .  Nu uitaţi nici de punguţa cu nuci pentru pauza de gustare de la muncă.
Ideal ar fi că aceste nuci şi seminţe să provină din surse cât mai sigure şi să fie cât mai aproape de gustul lor natural. Aşadar, feriţi-vă de tot ce înseamnă nuci şi seminţe cu glazură, arome, culori sau sare. Aceste adaosuri de zahăr, coloranţi şi conservanţi nu sunt altceva decât nişte metode clare de a îndepărta proprietăţile nucilor şi seminţelor.

Ajută la slăbit

Deşi acestea nu au puţine calorii şi conţin şi grăsimi în cantităţi destul de mari, cantitatea mare de fibre şi de nutrienţi din nuci şi seminţe poate să reducă grăsimea din organism. Spre exemplu, unele dintre cele mai bune seminţe în acest proces de slăbire sunt seminţele de chia. Efectele au fost analizate pe grupe de persoane care sufereau de sindrom metabolic. Aceste seminţe au avut nu numai rol pozitiv în eliminarea kilogramelor în plus, dar i-a ajutat şi la creşterea adiponectinei, hormon responsabil cu prevenirea obezităţii.

CUM SA LE CONSUMAM?

De preferat consumul lor este intre mese, ca gustare, portia ideala fiind un pumn. Le putem adauga si in smoothie,  cereale cu lapte, terci de ovaz. Unele dintre ele este de preferat sa fie hidratate inainte de a fi consumate pentru a beneficia de intreaga cantitate de nutrienti. Astfel, neutralizaţi inhibitorii de enzime şi acidul fitic din ele, care afectează digestia .Ne aduc probleme precum digestie lentă, balonare şi stare de disconfort. Tot aceasta hidratatre îndepărtează rezidurile din nuci, dar reduce şi posibilele pesticide aflate în compoziţia lor.

PRAJITE SAU CRUDE?

Desi sunt mai ieftine variantele prajite si/sau sarate, acestea isi pierd o mare parte din nutrienti prin expunerea la caldura.

DE UNDE ESTE BINE SA LE PROCURAM?

Le putem cumpara ambalate sau vrac, doar sa fim atenti la calitatea produsului. Nucile si semintele sunt supuse procesului de rancezire daca nu sunt pastrate corespunzator (loc racoros si ferit de umiditate). Rancezirea conduce la dezvoltarea aflatoxinei care este incriminata pentru aparitia unor forme de cancer.

LAPTELE DIN NUCI/SEMINTE ESTE SANATOS?

Cu siguranta este o alternativa sanatoasa a laptelui de origine animala, dar este recomandat sa citim cu atentie eticheta produsului. Multe dintre produsele de pe piata contin ulei in cantitate mare si alti agenti de ingrosare. Ideal este sa il faceti acasa!

VALORI NUTRITIONALE COMPARATE REGASITI IN TABEL!

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)