Timpii pentru digestie și de ce sunt importanți

Alimentele au nevoie de timpi pentru digestie diferiti pentru a se digera. Acest lucru se traduce in perioada de timp pe care o petrec in stomac înainte de a trece în intestin. Este important să cunoastem timpul lor de digestie si sa constientizam ca este diferit de la aliment la aliment pentru a evita problemele digestive sau disconfortul.

Dacă suferiți de sindromul de colon iritabil este important sa fiti atenti la combinarea alimentelor in functie de timpul lor de digestie..

Datele prezentate in articol pot fi diferite de la persoana la persoana in functie de varsta,sex,conditii cimatice,activitatea fizica, starea de sănătate, metabolismul și mulți alți factori,deci au caracter orientativ.

Alimentele care se digera rapid nu va vor face sa va simtiti satul,nu va veti simti stomacul plin niciodata. Acest lucru nu este neaparat bun,deoarece veti mânca prea mult și ingerand mai multe calorii și care poate să conducă la creșterea în greutate. Cea mai importanta cauza de creștere în greutate de la alimentele care se digera repede este consumul de suc de fructe.Este bogat calorific, ridicat în zahăr și ușor de a fi consumat intr-o cantitate mare .

Alimentele care se digera lent vor fi absorbite cu o rată constantă, care va furnizează corpului energie constantă. Cu toate acestea, organismul dumneavoastră va trebui în mod constant să lucreze pentru a digera.Este important să nu se consume prea multe alimente cu digestie lenta pentru a evita suprasolicitarea sistemului digestiv,fara a avea repaus.

Evitați amestecarea alimentelor cu digestie lenta cu cele care se digera rapid

Este recomandat sa evitati consumul acestor alimente la aceeași masă.Cele care s-ar digera primele ar fi fructele, apoi trece la a fi digerati ,carbohidratii.Acestia au compozitie mai complexa,iar digestia facandu-se intotdeauna dupa fructe.

Daca macati in timp ce se produce digestia altor alimente deja ingerate, riscati sa umpleti stomacul mai mult decat este necesar ,conducand la balonare si disconfort.

Pentru micul dejun și cină optati pentru mese cu alimente rapid digerate. Nu ne dorim sa suprasolicitam organismul cu alimente greu digerabile imediat dupa ce s-a trezit si are nevoie de energie pentru alte activitati.Cu atat mai putin este indicat sa consumam aceste alimente inainte de culcare cand intregul organism este obosit si toate procesele cheltuitoare de energie sunt de evitat.

La pranz puteti consuma alimente cu timpi de digestie diferit, alimente care contin combinatii mai greu de digerat. De exemplu,daca vrem sa consumam un desert dupa masa (desert sanatos),pranzul este momentul potrivit,organismul functionand la parametrii intensi.

Digestia apei

Consumand apa de stomacul gol,aceasta imediat se absoarbe și intră în intestine. Este recomandat să bem un pahar de apă la prima oră, dimineața înainte de orice aliment pentru a ne hidrata rapid. Bea apă cu o jumătate de oră înainte de masă, nu din pentru digestie. Daca o consumam in timpul mesei se vor indeparta nutrientii rapid odata cu apa.

Digestia sucurilor, piureuri si a supei/ciorbei

Sucurile sau ciorbele nu conțin fibre și vor fi digerate în aproximativ 15-20 minute. Sucurile proaspete sunt un mod util pentru a obține o mulțime de vitamine și minerale din fructe și legume, absorbtia fiind rapida. Din motive de sănătate, este recomandat să se consume sucuri care contin cel putin 50% legume pentru a preveni absorbtia unei cantitati mari de zahar( având prea mult zahăr din fructe).

Piureurile se consuma sanatos în cazul în care fructele, legumele sau salata au fost amestecate,dar păstreaza si fibrele. Ele sunt mai utile decât sucurile deoarece umplu mai bine stomacul, avand 20-30 minute timp de digestie.

Digestia fructelor

Pepenii verzi sunt digerați în 20 de minute, iar pepenii galbeni in 30 de minute. Portocale, grapefruit, struguri și banane, de asemenea se digera in 30 de minute.

Cele mai multe fructe, cum ar fi mere, pere, cireșe, prune, kiwi ia 40 minute.

Este recomandat să se mănânce doar fructe împreună, care se digera în același timp, pentru a evita problemele digestive. Din acest motiv, pepenele verde ar trebui să fie întotdeauna mâncat de unul singur.

Digestia legumelor

Legumele crude care contin o cantitate mare de apa cum ar fi : salata verde, castravete, ardei, rosii si ridichi se digera în 30 de minute.

Cele cu frunze verzi și legumele crucifere,cum ar fi varza, broccoli, conopida, atunci când sunt fierte se digera în 40 minute.

Legume rădăcinoase, cu excepția cartofilor,cum ar fi sfeclă roșie, morcov și păstârnac se digera în 50 minute.

Legume cum ar fi porumb, cartofi dulci, cartofi se digera în 60 minute.

Digestia cerealelor și produselor concentrate de carbohidrati

Orez brun, hrișcă, ovăz și mălai se digera 90 minute pentru .

Boabele se digera in 120 minute, acestea includ: fasolea (alba,neagra,rosie), năut, linte, și soia.

Digestia semintelor si nucilor

Toate semințele bogate în grăsimi, cum ar fi floarea-soarelui, dovleac, susan se digera in aproximativ 2 ore. Este recomandat să le hidratati pentru a ajuta la digestie.

Nuci se pot digera in aproximativ 3. Aici sunt incluse alunele de pamant și toate celelalte nuci ar fi migdale, caju, nuci pecan și braziliene.

Digestia carnii și a laptelui

Lapte degresat și produse din brânză cu sarace in grăsimi se digera in 90 minute. Brânză de vaci și brânzeturi moi in 2 ore. Brânzeturi tari/vechi in 5 ore.

Gălbenuș de ou in 30 de minute și ouă întregi in 45 minute.

Pește slab in 30 minute și pește gras in 50 minute.

Pui și curcan in 2 ore, carne de vită și miel in 4 ore și carne de porc in 5 ore.

Concluzii:

Întotdeauna mâncati fructele înainte de masa principală, deoarece se digeră mult mai repede.

Evitați sucul de fructe pur și consumati cu cel puțin 50% legume pentru a evita consumul de prea mult zahar.

Nu exagerati cu consumul de alimente cu o lungă perioadă de digestie, fie dimineața sau inainte de culcare. Acest lucru poate provoca insomnie.

Ora pranzului este cel mai bun moment pentru a amesteca alimentele cu diferiti timpi de digestie.

Timpii de digestie sunt estimativi și depind de la individ la individ.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)