Smoothie-urile, bune sau rele??

Despre smoothie se spun multe si se vor mai spune, adevarate sau nu, alegerea de a consuma sau nu este a fiecaruia dintre noi.
Pentru mine ramane o varianta sanatoasa, usor si rapid de preparat, ingrediente disponibile in orice sezon. Ideal si pentru zilele de post (preparat cu lapte vegetal), sursa bogata de vitamine, minerale, fibre, enzime si probiotice. Usor de consumat si transportat (inclusiv in masina), satios etc. Personal prefer sa il consum in loc de mic dejun, inainte de antrenament cu adaos de ovaz si dupa antrenament cu adaos de proteine din canepa, lucerna etc.
Cateva dintre atuurile consumului de smoothie regasiti mai jos, urmat de cateva retete explicate foarte bine in imagini.

• Ajuta la pierderea in greutate

Mai ales in cazul smoothie-ului cu fructe de padure si datorita faptului ca inlocuieste cu usurinta o masa. Acest lucru se datorează faptului ca ele contin flavonoide, care s-a demonstrat in studii ca ar fi una dintre cheile pentru a nu pune kilograme in plus. Se banuie ca afinele pot opri de fapt celulele adipoase in curs de dezvoltare. Alte ingrediente care sunt foarte bune pentru arderea caloriilor suplimentare sunt legumele verzi, cum ar fi varza, broccoli și ardei roșu. Pentru a obține un rezultat mai bun in arderea grasimilor, includeti in smoothie mai multe alimente bogate în proteine. Astfel se va cheltui mai multa energie la digestie si va veti simti satul mai mult timp.

• Hidrateaza

Putem lua o parte din aportul nostru de apă zilnic (6-8 pahare) din alimente și aceasta include smoothie-urile. Nu în ultimul rând pentru că o mulțime de fructe și legume sunt destul de bogate în apă. Sfat: Smoothie-ul poate contribui chiar mai mult la hidratarea zilnica. Incepand ziua cu unul pe bază de lapte sau pe bază de apă. Acesta va va aduce mai multa energie fata de
cafea, iar laptele un surplus de calciu.

• Satul pentru mai mult timp

Daca apelezi la gustari dese pentru că nu te simți satul. Fibrele din smoothie–urile pe bază de fructe si legume ar putea fi cea mai buna solutie. Avocado este un exemplu de ingredient care te va mentine satul până la prânz și va reduce nevoia de a gustari (ai nevoie doar de o jumătate de avocado pentru a obține beneficiile sale). Vei avea un smoothie delicios, gros si cremos, care este plin de grasimi sanatoase, fibre si proteine. Rezultatul final? Vei fi satul toată dimineața!
Vei fi mai satul mai mult timp dacă consumi smoothie-uri bogate in proteine , mai ales la micul dejun. Pentru un surplus de proteine, adauga in smoothie ingrediente cum ar fi spanacul, iaurt , proteine de cânepă, brânză de vaci și migdale.

• Imbunatateste digestia

Ați încercat genul de smoothie numit „smoothie verde“? Genul de smoothie obtinut prin amestecare de legume cu frunze verzi proaspete, cum ar fi spanacul, varza, țelină . Aceste verdeturi, în special, sunt alimente alcaline. Astfel încât acestea sunt cel mai bun remediu pentru a contracara disconfortul de reflux și arsuri la stomac. Poti adauga si alte alimente alcaline, cum ar fi morcovi, căpșuni și afine .

• Sunt pline de antioxidanti

Este cunoscut faptul ca antioxidantii au un rol important in prevenirea bolilor de inima, cancer si alte boli. Cum poate smoothie-ul de ajutor? Adăugați una sau două lingurițe de Matcha praf de ceai verde in smoothie si vei avea o portie mare de antioxidanti.
De fapt, aceste două lingurițe conțin de 10 ori mai multi antioxidanti decat ceaiul verde! Dar asta nu e tot … Te mai poate ajuta la pierderea țesutului adipos prin stimularea metabolismului . Alte alimente bogate in antioxidanti pe care le puteți pune în smoothie : struguri, afine, legume de culoare verde inchis si cartofi dulci.

• Stimulează imunitatea

Fructele și legumele sunt o mare sursă de nutrienți și antioxidanți pentru o sănătate bună. Dar unele sunt recunoscute pentru creșterea imunitatii. Adăugarea de cartofi dulci la smoothie nu este doar o modalitate de a il face placut la gust, ci o sursa de beta-caroten. Important pentru cresterea imunitatii si pentru sanatatea ochilor si a oaselor. Alte ingrediente folosite pt cresterea imunitatii: fructe de padure, suc de portocala,suc de lamaie etc.

• Somn odihnitor

Vei avea parte de un somn mult mai bun daca adaugi in smoothie banane și kiwi. Adauga un pic de ovaz in smoothie-ul tau ,bogat in magneziu și calciu , studiile dovedind a fi benefice pentru un somn de calitate superioara

• Piele sanatoasa si luminoasa

Adauga in smoothie-urile tale dovleac și mango

• Absorbtie mai buna a nutrientilor

Digestia si absorbtia vor fi mult mai usor de facut fructele si legumele fiind in stare lichida..

• Detoxifierea organismului

Deoarece smoothie-urile contin atat de multe ingrediente nutritive, ele pot fi o modalitate foarte bună de detoxifiere si datorita faptului ca va vor scapa de gustarile dese. Unele fructe și legume au proprietati detoxifiante, cum ar fi usturoi, papaya și sfecla. Ele pot ajuta la purificarea sângelui și la curatarea ficatului de toxine mult mai eficient.

• Stimulează creierul

Nutrientii din smoothie-uri de fructe și legume stimuleaza gandirea si puterea de concentrare. Include in smoothie ingrediente cum ar fi nuca de cocos,bogata in acizi omega-3.

• Stare de spirit buna

Studiile au aratat ca acidul folic este direct implicat in prevenirea depresiei.Adauga in smoothie frunze verzi bogate in acid folic.Alte surse bune de acid folic sunt broccoli, fructe citrice, banane, mazăre și spanac.

• Sursa de calciu

Puteti folosi ca baza in loc de apa, laptele, kefirul sau iaurtul.pentru cei cu intoleranta la lactoza se pot folosi lapte de migdale si lapte de soia .

• Lupta impotriva radicalilor liberi

Căpșuni, afine și struguri sunt o buna sursa de antioxidanti si fitonutrienti, protejand împotriva aparitiei diferitelor boli. În special, antioxidanții pot contracara efectul radicalilor liberi, ei jucand un rol important in lupta impotriva cancerului.

• Sursa naturala de fibre

Cele mai multe sunt o sursă bună de fibre și acest lucru înseamnă că veți fi mult mai aproape de 25-30 grame recomandate in fiecare zi pentru o sănătate bună. Mulți dintre noi nu ajungem la acest aport zilnic, de aceea smoothie-urile sunt o excelenta sursa de fibre naturale usor si rapid de obtinut. Vei obține cele mai multe fibre din pere, mere, avocado, banane, portocale și cele mai multe tipuri de fructe de pădure. Toate acestea conțin fibre insolubile.Zmeura are cel mai mare conținut de fibre din toate fructele.

• Oase sanatoase si puternice

Atunci când faceți smoothie de legume verzi, excelenta sursa de minerale, cum ar fi magneziu, calciu și fosfor – toate acestea construiesc oase mai puternice. Există, de asemenea, convingerea că tot mai mare de vitamina K este vitala pentru prevenirea oaselor fragile și acest lucru se gaseste din abundenta in legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul si broccoli. Spanacul este unul dintre ingredientele mele preferate in smoothie, deoarece gustul este foarte ușor de mascat de o cantitate mică de fructe.

• Pot preveni aparitia bolilor de inima

Numeroase studii arata ca o consum regulat de fructe si legume proaspete pot preveni aparitia bolilor cardiovasculare.

• Previn aparitia diabetului

Prezenta numeroaselor fibre din smothie-uri reduc va reduce absorbtia zaharului in sange si mai ales smoothie-urile cu continut ridicat de frunze verzi pot reduce riscul de aparitie a diabetului de tip 2.

• Scade riscul de aparitie acancerului

Unele fructe si legume s-a demonstrat ca prin consumul lor regulat pot preveni aparitia cancerului. Studiile au sugerat ca legumele crucifere, cum ar fi broccoli, conopida, varza si varza creata au potential ridicat de a proteja impotriva cancerului.

• Echilibreaza secretia de hormoni

Unul dintre beneficiile consumului de smoothie-uri este capacitatea de a echilibra hormonii cu ingredientele continute. Si acest aspect este cu atat mai important dacă ești femeie! Pentru a face acest lucru în mod eficient, smootie-ul trebuie să conțină grăsimi sănătoase. Cum ar fi avocado si ulei de nuca de cocos, broccoli (care ajută la echilibrarea nivelului de estrogen). Acesta din urmă va ajuta pentru a menține nivelul de colagen ridicat și de a ajuta pielea să se refaca mai repede.

Si cel mai important aspect pe care nu il putem neglija este acela ca spre deosebire de sucul de fructe in care se regaseste doar o parte dintre nutrienti, restul fiind indepartata in reziduu, in smoothie poti benefia de intreaga cantitate de nutrienti continuta in fructe si legume.

 

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)