Hidratarea corecta…cum, cand , cu ce si mai ales DE CE ?!

Hidratarea corecta sau reinlocuirea fluidelor este unul din cele mai importante procese nutritionale, care se desfasoara constant, de-a lungul vietii unei persoane. Aproximativ 60% din greutatea corpului dvs. o reprezinta apa. Un adult are nevoie de 30-40 ml apa/kg corp pe parcursul unei zile, iar copiii au o nevoie mai mare de apă faţă de adulţi, 250 ml pe kilogram corp. Aceasta pentru că aparatul renal nu e matur, iar eliminarea lichidelor este mai rapidă. Hidratarea corecta
Specialiştii au constat în ultimii ani o creştere semnificativă a cazurilor de pietre la rinichi în cazul copiilor, iar cauzele ţin de alimentaţie şi hidratarea insuficientă
In lipsa apei organismul nostru nu ar supravietui. Fiecare celula, tesut, organ are nevoie de apa pentru a functiona corect. De exemplu, apa este folosita pentru a mentine temperatura corpului, pentru a elimina toxinele si pentru lubrefierea articulatiilor. In concluzie, apa este esentiala pentru o sanatate optima.

Beneficiile hidratarii

· mai multa energie, putere si rezistenta
· te mentii proaspat si te simti mai bine
· ai parte de un antrenament mai rapid
· arzi mai multe calorii
· elimini eficient toxinele din organism
· accelerarea metabolismului
· preantampini aparitia unor boli precum diabetul, hipertensiunea
· pierzi kilogramele in plus
· previi depresia
· pielea este mai intinsa (previne aparitia ridurilor)
Necesarul de apa creste atunci cand depunem efort fizic, acest fluid pierzandu-se prin piele sub forma de transpiratie si prin plamani, atunci cand respiram. Daca apa nu este inlocuita la intervale regulate de timp, inainte, pe parcursul si dupa activitatea fizica, se poate instaladeshidratarea.Acelasi lucru se intampla si cand temparatura de afara creste, creste si necesarul consumului de apa.

Cum stiti daca sunteti deshidratat?

Simptomele deshidratarii sunt:
– cantitatea mica de lichid prezenta la urinat sau lipsa urinei;
somnolenta sau oboseala;
– sete accentuata;
dureri de cap;
– confuzie;
– senzatie de ameteala;
– lipsa lacrimilor.
Nu asteptati sa se manifeste aceste simptome pentru a actiona. Incercati sa preveniti deshidratarea prin consumul de lichide.
Nu beti multa apa deodata, ideal ar fi cate o inghititura la fiecare 10 min pentru a nu solicita suplimentar rinichii.
Pentru o hidratare optima, pe langa apa mai puteti consuma sucuri de fructe si legume, supe si ciorbe, iaurturi, ceaiuri, salate, fructe, legume.
Fructele ,legumele si salatele cu % cel mai mare de apa le regasiti in imaginea alaturata, astfel veti stii ce sa introduceti in alimentatie pentru a avea o hidratare perfecta.
Please follow and like us:
error

2 thoughts on “Hidratarea corecta…cum, cand , cu ce si mai ales DE CE ?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)