Cum gătim sănătos pentru o săptămâna Trucuri și Sfaturi

Traim intr-o lipsa acuta de timp, ceea ce ne poate afecta si sanatatea. Cel mai important este sa ne hranim sanatos si sa facem miscare. Alimentatia sanatoasa incepe cu gatitul sanatos acasa. Putem pregati cu usurinta mai multe feluri pentru mai multe zile. Iata cum gătim sănătos pentru o săptămâna Trucuri și Sfaturi

Planificați-vă mesele

Gătind mai multe mese acasa este un lucru benefic pentru sanatatea ta , dar si pentru portofelul tau. Cu un pic de planificare, puteți gati chiar și in cea mai aglomerată săptămână. Scopul este de a face cat mai multe feluri in timpul petrecut în bucătărie. Începeți prin pregatirea amanuntita a meselor pentru săptămâna urmatoare, și aveti grija să fie specifice. Ai putea chiar contura meniurile de bază pentru fiecare săptămână. Planificarea meniurilor este un lucru important, dar si benefic, unele persoane, în special copiii, sa stie la ce să se aștepte.

Alege retete simple

Începe simplu, de exemplu curcan la cuptor și legume coapte sunt simplu de facut și reancălzite cu ușurință. Tocanita de legume sau ciorba de legume si pui, pe de altă parte, va ia putin timp de preparat și pot rămâne la fel de proaspete 1-2 zile. Când găsiți o rețetă care arată bine, salvați-o într-un fișier . Odată ce aveti poza preparatului , faceti o listă cu fiecare ingredient care trebuie cumpărat, inclusiv cantitatea de care aveti nevoie.

Alege ingrediente versatile

Alege alimente din care puteti prepara câteva feluri de mâncare diferite. De exemplu, s-ar putea folosi quinoa pentru un fel principal, apoi se adaugă la o salata, sau inlocuind carbohidratii la un fel principal pentru masa de prânz. Un pui prăjit poate fi un fel principal, apoi adăugat la o supă, sau servit în tacos pe parcursul săptămânii. Și dacă mai rămâne ceva, îl poți congela.

Mergeti la cumparaturi doar o data

Odată ce ai lista, alege o zi de cumpărături care se potrivește cu programul tău. Poate îți place să mergi la piața din cartier sâmbăta sau să te duci la băcănie într-o săptămână când nu esti ocupată. Asigurați-vă că mergeti doar o data pentru a cumpara doar ceea ce aveti nevoie. Și nu trece cu vederea cumpărăturile săptămânale pentru ca te vei aglomera si cu celelalte lucruri de facut in casa. Amintește-ți ca nu trebuie să faci cumpărături și să gătești în aceeași zi.

Alege o zi pentru gatit

Gătiti mai multe feluri de mancare sanatoase de- o data, asta va face mai simpla combinarea lor pe parcursul urmatoarelo zile. Alege o zi din fiecare săptămână pentru a pregăti cât mai multe feluri de mâncare sanatoasa poti. Și fă din asta ceva distractiv! Pune niște muzică. Invitați un prieten să împartă munca și mâncarea cu tine. Sau transforma într-o activitate de familie-toată lumea devine un participant important la gatit (inclusiv copiii). Daca ti se pare mult sa gatesti pentru o saptamana, incearca pentru inceput ,sa gatesti pentru 3-4 zile.

Gandeste-te la timpul pe care il aloci gatitului

Incepe cu alimente care au nevoie de cel mai mult timp pe aragaz sau în cuptor: carne , legume coapte, hidratare quinoa sau fasole . Odată ce scapi de aceste lucruri mai complicate, poti face lucruri mai repide cum ar fi sa speli salata verde sau sa razi morcovi și țelină . Dacă nu vă place carnea gatita si incalzita, puneti-o la bait, astfel încât estepregatita pentru prajire sau cuptor atunci când aveți nevoie de ea.

Păstrați alimente de baza in casa

Câteva alimentecare sunt întotdeauna bune pentru a le avea în casă, pentru o gustare sau pentru a le adăuga la o masă: nuci și semințe, salate verzi, ouă fierte tari, fructe deshidratate. Trebuie neaparat sa avem alimente neperisabile , cum ar fi orez, conserve de ton, și legume congelate. Avand aceste alimente in casa, va v-a fi mai usor sa preparati ceva rapid chiar si cand nu ati avut timp de cumparaturi

Cumparati o cantitate mai mare

Daca obisnuiti sa consumati anumite alimente, luati o cantitate mai mare decat aveti de gand sa gatiti. Pastrati in plus in frigider cateva alimente deja preparate (oua fierte, legume la abur) ,pe care le puteti combina rapid, astfel incat sa pregatiti un fel de mancare sanatoasa.

Portionati mancarea

Împărțiți mancarea preparata in caserole, pungi de plastic sau borcane de sticla si depozitati-le in frigider. Poate avea ca beneficiu sa nu mancati prea mult. Puteți turna, de asemenea, supe, tocane, și ciorbe în forme de brioșă din silicon si sa le congelati. Le puteti pune intr-o punga dupa ce s-au intarit.

Un truc pentru legume

Puneti legumele in apa clocotita si apoi raciti-le rapid. Astfel isi vor pastra culoarea perfecta, vitaminele si mineralele. Acest procedeu este util si pentru indepartarea germenilor. Spălați-le și tăiați-le la dimensiunea potrivită înainte de a începe acest proces.

Masa de prânz într-un borcan

Puteți pregati cinci portii de pranz la caserola pentru toata saptamana in acelasi timp . Pune nuci, cereale, proteine și un dressing in partea de jos a unui borcan, apoi umple cu legume si verdeturi in partea de sus. Sau foloseste orez, fasole boabe, mazare si legume, salata. O alta idee este sa iti pregatesti portii din ingredientele pentru smoothie pe care doar sa le arunci in blender.

Fii organizata

Odată ce aveți portiile pregătite și ambalate, nu le abandona în partea din spate a frigiderului sau in congelator. Etichetați fiecare container cu conținutul și data. Păstrați primele produse facute în față, astfel încât să le utilizați primele. Pune alimentele care se altereaza cel mai rapid, cum ar fi ierburi și fructe tocate, la nivelul ochilor, astfel încât să nu uitați de ele.

Cat timp le pastram?

Nu munci sa prepari mancare doar ca s-o arunci! Tine minte cât timp rezista alimentele in frigider:

  • Carne tocata de vita sau de pui (fierte): 1-2 zile
  • Carne întreagă, păsări de curte, pește, supe și tocane (fierte): 3-4 zile
  • Fasole, năut (fierte): 5 zile
  • Oua fierte tari, legume tocate: 1 saptamana
  • Brânză moale (deschisă): 2 săptămâni
  • Brânză tare (deschisă): 5-6 săptămâni

Congeleaza !

Containerele etanșe sunt cele mai bune pentru congelarea alimentelor. Puteți economisi spațiu dacă utilizați pungi mari de plastic și scoateti aerul suplimentar. Orice se poate congela, dar alimentele cu o multa apă, cum ar fi salata verde sau rosiile nu se congeleaza bine. După ce le depozitați, țineți minte cât timp vor rămâne bune:

  • Supe, tocane, fasole (fierte): 2-3 luni
  • Carne tocata, păsări de curte (fierte): 3-6 luni
  • Mere, banane, pere, prune, mango: 6-8 luni
  • Legume: 8-12 luni

Cum gătim sănătos pentru o săptămâna Trucuri și Sfaturi

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)