CINE NE AJUTĂ SĂ SLĂBIM ?

De cate ori nu ne-am apucat de cate o dieta minune si rezultatele au fost inverse? De cate ori ne-am propus sa ne schimbam stilul de viata si ne-am oprit putin inainte de a incepe? Sau am slabit si de atata bucurie am sarbatorit o perioada lunga cu tot ce ne place pana ne-am ingrasat la loc. Ne ascundem in spatele vechii si iubitei zicale „Cine ma place, ma place si asa”, dar nu e chiar asa. Grasimea inseamna inestetic, dar poate atrage si numeroase afectiuni cum ar fi afectiuni ale inimii, rinichilor, diabet, diferite forme de cancer, tulburari ale sistemului endocrin, afectiuni ale sistemului osos. Este greu sa slabim, necesita timp, bani, efort fizic si psihic, suport din partea celorlalti si multaaaa rabdare. Ne dorim sa vedem rezultate rapide si considerabile. Vrem -10 kg pe saptamana cel putin, dar uitam ca nu ne-am ingrasat intr-o saptamana si nici intr-o luna. Asa cum ne-am ingrasat intr-o perioada mai lunga de timp, tot asa un slabit sanatos se va desfasura pe o perioada mai lunga de timp. Dar sa vedem mai pe indelete cine ne ajuta in acest procedeu deloc simplu si usor. CINE NE AJUTA SA SLABIM ?

NOI

Singurii care pot lua decizia sa inceapa acest proces suntem NOI. De noi depinde sa fim determinati, ambitiosi, sa cerem ajutorul celor din jur pentru suport si sustinere. Doar noi putem spune START procesului de slabire , fara sa mai inventam mereu scuze.

NUTRITIONISTUL

Sigur ca stilul de viata sanatos se invata. Total de acord. Dar de unde incepem? Incepem cu dietele dupa ureche si Slava Domnului ca sunt o sumedenie si avem acces la oricare dintre ele pe internet. Cele mai mult dintre ele promit rezultate rapide si considerabile si unele chiar au. Dar care sunt efectele? Fie pe termen lung dobandim diferite afectiuni sau cea mai simpla este efectul yo-yo ( ne ingrasam mai mult decat o facusem anterior). Nutritionistul ne ajuta cu diete personalizate, dupa un plan stabilit impreuna in functie de numarul kilogramelor de care ar trebui sa scapam. Dietele sunt facute personalizat, in funtie de sex , varsta, obiceiuri alimentare, sezon, activitate, grupa sanguina, afectiuni etc.

MEDICUL

Daca ne adresam medicului de familie cu aceasta problema , primul pas ar trebui sa fie o trimitere catre un laborator de analize pentru a verifica cum stam cu cativa parametrii uzuali (glicemie, colesterol, acid uric , hormoni tiroidieni), catre endocrinolog daca considera ca este cazul, medic internist , la fel, daca este cazul.

PSIHOLOGUL

Ne ajuta sa nu cedam in timpul planului de slabit, Si poate sa descopere si ocauza ascunsa a faptului ca am dobandit un surplus de kilograme .Sustinerea psihologului pe parcursul acestui drum poate fi nepretuita, avand in vedere ca pot exista si alte probleme ascunse.

SPORTUL

Pentru supraponderali si obezi sportul se va incepe usor, cu mers pe banda, ridicare de greutati. Altfel incheieturile vor avea de suferit, ca sa nu mai vorbim de inima. Apoi este important sa gasim un sport care sa ne placa si sa ni se potriveasca. Daca nu vom ajunge sa facem de placere, vom gasi scuze sa abandonam.

ANTRENORUL

Fie ca este un antrenor personal sau pur si simplu tine orele pentru mai multe persoane , este important sa te simti bine, sa fie atmosfera placuta si cel mai important sa te ajute sa lucrezi corect.

ACTIVITATEA FIZICA

Daca nu vrei sa mergi la sala sau nu poti din diferite considerente , poti face sport si acasa. Exista diferite programe gratuite dupa care poti lucra si acasa. Daca nici aceasta activitate nu este potrivita pentru tine, opteaza pentru dans, inot, alergare, mers pe jos in ritm alert.

LOCUL IN CARE FACEM SPORT

Ganditi-va ca pe langa beneficiipe pe care vi le aduce sportul, aveti posibilitatea de a impartasi diferite experiente legate de slabit cu persoane care au aceeasi problema. Trebuie sa fie un loc in care sa ajungeti sa va simtiti ca acasa, sa nu il percepeti ca pe o sala de tortura si nici sa va simtiti complexati. Este important sa se afle in proximitatea locuintei sau a serviciului. Asociatii-l cu un spatiu in care va relaxati sau va incarcati cu energie.

SERVICIUL

Este important sa aveti pauza de masa, sa mancati in liniste si relaxat. Un covrig mancat in graba peste tastatura computer-ului dupa ce timp de 6 ore nici nu ti-ai dezlipit fundul dupa scaun…nu este niciun ajutor, dimpotriva. Daca aveti un serviciu care va solicita si cand sunteti acasa sau va provoaca un nivel crescut de stres, puteti manca compulsiv…nici asta nu e de ajutor. Daca lucrati peste program, nu mai ajungeti la sport, o scuza buna..AVETI DE LUCRU!

TARA

Una dintre cele mai bune diete / stil de viata este cea mediteraneana. Bogata in peste, leguminoase, nuci, branzeturi si fructe. Ne ajuta sa gasim aceste produse local, tot timpul anului, ceea ce nu este cazul nostru. Aici intervine si aspectul financiar al stilului de viata sanatos.

PRIETENII

Odata ce ne-am propus sa tinem regim/cura de slabire/ regim este de dorit ca prietenii sa ne sustina. Eventualele ispite la care suntem supusi cand iesim in oras, exista. Ar fi de dorit din partea prietenilor sa nu isi comande un extra burger cu cartofi prajiti in timp ce suntem la aceeasi masa si ne este si greu sa ne abtinem. La fel si in cazul alcoolului. Putem sa ne distram si fara cand suntem la regim, sau putem opta la un vin sec, toata gasca. Vorba aia „Prietenul la nevoie se cunoaste”.

FAMILIA

De dorit este sa ne sustina si sa ne ajute. Daca mergem pe pricipiul „Grasa si frumoasa” nu ne este deloc de ajutor. Familia ne poate ajuta cu pregatirea mancarii sanatoase atunci cand nu avem timp ori la mesele in familie sa tina cont si de etapa procesului de slabire in care ne aflam si sa se adapteze . Daca noi nu ne putem abtine, ii vom chinui si pe ei o perioada, dar asta inseamna familie, nu-i asa?

COLEGII DE SERVICIU

Pot renunta sa ne tot imbie cu o mini savarina sau cu o amandina insiropata, pe principiul ca nu ne ingrasam dintr-o prajitura. Daca isi sarbatoresc ziua de nastere pot comanda si o prajitura dietetita pentru tine. Asta daca sunt colegi buni si inteleg cu adevarat frustrarile pe care deja le-ai acumulat cu duiumul.

CLIMATUL

Sigur, este multttt mai usor sa slabim vara decat iarna. De ce? Pentru ca iarna corpul nostru are mai multa nevoie de combustibil decat vara. Ca sa nu mai vorbim de natura alimentelor necesare vara fata de cele consumate intens iarna. Iarna avem nevoie de alimente care ne „incalzesc” adica fasole, cartofi, tot soiul de carbohidrati, pe cand vara organismul are nevoie de alimente care ne „racesc” legume, fructe, salate.

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)