20 motive simple pentru care nu slăbești

Când pierzi în greutate, corpul tău vrea sa revina la greutatea anterioara.

Ați putea pierde mult in greutate la inceput, fără prea mult efort. Cu toate acestea, pierderea în greutate poate încetini sau opri cu totul după un timp.

Acest articol evidentiaza 20 motive simple pentru care nu slăbești.

De asemenea, conține sfaturi constructive cu privire la modul in care puteti depasi faza de platou și de a pune lucrurile în mișcare din nou.

1. Puteti slabi fara sa va dati seama

Dacă credeți că vă confruntați cu o faza de platou in pierderea în greutate, nu ar trebui să vă agitați încă. Puteti ramane la aceeasi greutate pentru cateva zile sau saptamani, dar asta nu inseamna ca nu veti mai slabi.

Greutatea corporală tinde să fluctueze cu câteva kilograme. Aceasta depinde de alimentele pe care le manancati , dar și hormonii pot avea, de asemenea, un efect major asupra retentiei de apa din organismul dumneavoastră (în special la femei).

De asemenea, este posibil să creasca masa musculara, în același timp scazand tesutul adipos. Acest lucru este deosebit de frecvente dacă ați început recent sa faceti sport.

Acesta este un lucru bun, deaorece este forte important sa se piarda tesut adipos, nu doar în kilogramele in plus.

Este ideal sa utilizati si alti parametri de cuantificare a procesului de slabire in afara de cantar. De exemplu, măsurați circumferința taliei și procentul de grăsime corporală o dată pe lună.

2. Nu urmaresti cu atentie ce mananci (nu iti notezi sau nu ai un plan scris facut dinainte)

Conștientizarea este incredibil de importanta dacă sunteți determinat sa slabiti. Mulți oameni nu au nicio idee cât de mult mănâncă cu adevărat.

Studiile arată că urmarirea unei diete te ajută cu pierderea în greutate. Oamenii care folosesc jurnale alimentare sau fotografia mesele lor, pierd în mod constant mai multe kilograme decât persoanele care nu fac acest lucru. Fie ai un plan bine stabilit, scris de catre nutritionist, fie esti motivat si ai cunostintele necesare si urmaresti cu atentie tot ce manaci, notezi sau fotografiezi.

3. Nu consumi suficiente proteine

Proteina este cel mai important nutrient pentru a pierde în greutate.

Consumand proteine, 25-30% din caloriile consumate intr-o zi,poate stimula metabolismul cu 80-100 de calorii pe zi și te va face să mănânci în mod automat cu câteva sute de calorii mai puțin pe zi. De asemenea, se poate reduce drastic pofta și dorința de gustări .

Acest lucru este parțial mediat de efectele proteinelor asupra hormonilor de reglare a poftei de mâncare, cum ar fi ghrelina .

Dacă mâncați micul dejun, asigurați-vă că aveti aport proteine. Studiile arată că cei care mănâncă un mic dejun bogat in proteine sunt satui o perioada mai lunga și au mai puține pofte pe parcursul zilei .

Un aport ridicat de proteine, de asemenea, ajută la prevenirea încetinirii metabolismului, un efect secundar foarte intalnit in curele de slabire. În plus, aceasta ajută la prevenirea ingrasarii.

4. Consumi prea multe calorii

Un număr mare de oameni care au probleme cu pierderea în greutate, pur și simplu ,mananca prea multe calorii.

Ai putea crede că acest lucru nu este valabil si pentru tine, dar ține cont de faptul că studiile arată ca în mod constant oamenii tind să subestimeze extrem de mult aportul lor de calorii .

Dacă pierdeti în greutate, ar trebui să încercați cântărirea alimentelor și urmărirea caloriilor pentru o perioada de timp.

Iată câteva sfaturi utile:

Urmărirea este, de asemenea, importanta dacă sunteți in încercarea de a ajunge la un anumit obiectiv nutritiv,cum ar fi obtinerea a 30% din calorii din proteine. Acest lucru poate fi imposibil de realizat dacă nu urmariti lucrurile în mod corespunzător.

In general, nu este necesar să se numere de caloriile și sa cântăreasca totul pentru tot restul vietii . În schimb, încercați aceste tehnici pentru câteva zile, la câteva luni pentru a va face o idee a obiceiului alimentar pe care il aveti.

5. Nu mănânci alimente integrale

Calitatea alimentelor este la fel de importantă ca si cantitatea.

Consumul de alimente sănătoase poate îmbunătăți bunăstarea dumneavoastră și poate ajuta la reglarea poftei de mâncare. Aceste alimente tind să te mentina satul mult mai mult timp decât omologii lor intens prelucrati.

Tineti minte că exista multe alimente intens prelucrate ,pe a caror eticheta scrie ca sunt alimente sanatoase, dar nu este deloc asa. Incercati sa nu cumparati alimente ambalate care contin foarte multe ingrediente printre care este strecurat si unul integral (au multe calorii si contin si multi conservanti)

6. Nu iti sustii procesul de slabire

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le puteți face atunci când pierdeti în greutate este de a face incepe sa faceti sport (orice activitate fizica).

Acest lucru vă poate ajuta să va mențineti masa musculara, care este adesea ’’arsa’’ împreună cu grăsime corporală, dacă va antrenati.

Faceti exercitii, cgiar si acasa, care sa va tonifice corpul si sa va ajute la cresterea masei corporale

7. Mananci prea repede (chiar și alimente sănătoase)

Infulecatul este un efect secundar des intalnit al dietei. Aceasta implică consumul rapid de cantități mari de alimente, de multe ori mult mai mari decât nevoile corpului tau.

Aceasta este o problemă semnificativă pentru numeroase persoane aflate la dieta. In timp ce unii infuleca junk food, altii infuleca alimente relativ sănătoase, inclusiv nuci, unt de nuci, ciocolata neagra, branza, etc.Efectul este similar…se consuma o cantitate multttt mai mare decat este nevoie.

Chiar dacă mancati ceva sănătos, caloriile se aduna (conteaza si cantitatea, nu doar calitatea). In funtie de frecventa acestor mese (mancate extrem de repede, cu cantitati mari de alimente), chiar si o dieta care functioneaza perfect, va fi data peste cap.

8. Nu faci exercitii cardio!

Exercitiile cardiovasculare, de asemenea, cunoscute sub numele de exercitiu cardio sau aerobic, este un tip de exercițiu care crește ritmul cardiac. Acesta include activități precum jogging, ciclism , înot,aerobic etc.

Este una dintre cele mai eficiente modalități de a iti îmbunătăți sănătatea. De asemenea, este foarte eficienta la arderea grasimilor de pe burtă, grasimea”viscerala ” , atat de dăunătoare ,care se acumulează în jurul organelor și cauzează numeroase boli

9. Consumi bauturi bogate in zahar

Băuturile dulci sunt cele care te vor ingrasa cel mai tare dintre toate produsele pe care le consumi. Creierul tău nu compensează caloriile din ele, făcându-te să mănânci mai puțin din alte alimente.

Acest lucru nu este valabil doar la băuturile dulci, cum ar fi Coca-Cola și Pepsi. De asemenea, se aplică si la cele sănătoase cum ar fi bauturi ca VitaminWater(ape cu vitamine), care sunt, de asemenea, încărcate cu zahăr.

Chiar și sucurile de fructe sunt problematice și nu ar trebui să fie consumate în cantități mari. Un singur pahar poate conține o cantitate similară de zahăr cu mai multe bucăți de fructe întregi.

10. Nu ai un somn de calitate

Somnul bun este unul dintre cei mai importanți factori pentru sănătatea ta fizică și mentală, precum și greutatea ta.

Studiile arată că somnul de proasta calitate este unul dintre cei mai mari factori de risc pentru obezitate. Adulții și copiii cu somn de proasta calitate au cu 55% și respectiv 89% risc mai mare de a deveni obezi.

11. Nu ai redus carbohidratii

Dacă aveți de dat multeeee kilograme jos și/sau aveti si probleme metabolice cum ar fi diabet zaharat de tip 2 sau pre-diabet zaharat, poate doriți sa luati in considerare o dieta low-carb(saraca in carbohidrati)

În studiile efectuate , s-a demonstrat ca pe termen scurt, acest tip de dieta a condus la o pierdere în greutate de 2-3 ori mai mare decat dieta standard “low-fat “(saraca in grasimi), dieta care este adesea recomandat .

Dietele low-carb pot duce, de asemenea, la îmbunătățiri ai multor markeri metabolici, cum ar fi trigliceridele, HDL colesterol și zahărul din sânge etc.

12. Mananci prea des

Se spune ca ar trebui sa avem mese multe si mici pe tot parcursul zilei, dar depinde ce intelegem fiecare prin asta. Daca ajungem la 6-7 mese pe zi (gustam mereu intre mese) si aici ma refer si la un biscuite sau un fruct intre mese,cu siguranta nu vom slabi.

Studiile arată de fapt că frecvența crescuta a meselor are un efect puțin sau deloc benefic asupra arderii grăsimilor sau a pierderii în greutate .

Pe de altă parte, o metodă eficientă de pierdere în greutate ,numita post intermitent implică în mod deliberat sa stam fără alimente pentru perioade prelungite de timp (15 – 24 ore sau mai mult).

13. Nu consumi suficienta apa

Apa plată poate ajuta la pierderea în greutate.

Într-un studiu care a durat 12-săptămâni, facut pe persoane aflate la dieta, s-a constat ca oamenii care au baut o jumatate de litru de apă cu 30 minute înainte de mese, au pierdut 44% mai multă greutate decât cei care nu au baut.

De asemenea, s-a demonstrat că apa plată stimulează numărul de calorii arse, cu 24 – 30% pe o perioadă de 1,5 ore.

14. Consumi prea mult alcool

Dacă vă place alcoolul, dar doriti să pierdeti în greutate, ar fi bine sa stiti ca berea, vinul și băuturile alcoolice in general, mai ales cele dulci ,sunt foarte bogate în calorii.

De asemenea, rețineți că alcoolul în sine are aproximativ 7 calorii pe gram, ceea ce este foarte mult.

Acestea fiind spuse, studiile privind alcoolul și greutatea arată rezultate mixte. Consumul moderat pare a fi in regula, dar in acelasi timp , alte studii arata ca alcoolul cosumat regulat este legat de creșterea în greutate

15. Nu mananci constient

O tehnica numita mananca conştient poate fi una dintre cele mai puternice instrumente de pierdere în greutate din lume.

Aceasta implică mancatul lent, fără distragere a atenției, savurând și bucurându-te de fiecare muscatura, în timp ce asculta semnalele naturale pe care le transmite creierul tău atunci când corpul dumneavoastră este satul.

Numeroase studii au arătat că manancatul atent poate provoca pierderea semnificativă în greutate și de a reduce frecvența manancatului si a poftelor.

Iată câteva sfaturi pentru a mânca mai atent:

Mănâncă fara distrageri, stând jos la o masă , doar tu cu mâncarea ta.

Mananca incet si mesteca bine. Încercați să fie conștienți de culori, mirosuri, arome și texturi.

Când te simți plin, bea niște apă și nu mai mânca.

16. Aveti afectiuni medicale care ingreuneaza slabitul

Există unele afecțiuni medicale care pot conduce la creșterea în greutate și fac mult mai greu slabitul.

Acestea includ hipotiroidism, sindromul ovarian polichistic și apnee de somn.

Anumite medicamente pot face, de asemenea, pierderea în greutate mai grea, sau chiar pot provoca creșterea în greutate.

Dacă credeți că oricare dintre acestea se aplică la dvs., discutați cu medicul dumneavoastră despre opțiunile pe care le aveti.

17. Esti dependent de junk food

Potrivit unui studiu 2014, aproximativ 19,9% dintre persoanele din America de Nord și Europa indeplinesc criteriile pentru dependența alimentară

S-a constatat ca aceste dependenta de junk food este similara cu consumul de droguri.

Dacă sunteți dependenti de junk food, apoi pur și simplu manancati mai puțin sau schimbati dieta poate părea de-a dreptul imposibil

18. Te-ai infometat pentru prea mult timp

Acesta nu poate fi o idee bună de “dieta ” pentru prea mult timp.

Dacă ați pierdut în greutate pe parcursul mai multor luni și v-ați lovit de o faza de platou, atunci poate că trebuie doar să luati o pauză.

Cresteti aportul de calorii la câteva sute de calorii pe zi, dormiti mai mult și faceti exercitii cu greutăți ,in scopul de a obține un corp mai puternic și de a câștiga un pic de masa musculara.

Scopul este de a menține nivelul de grăsime corporală pentru 1 – 2 luni înainte de a începe din nou încercarea de a pierde în greutate.

19. Așteptările dumneavoastră sunt nerealiste

Pierderea în greutate este, în general, un proces lent. Mulți oameni își pierd răbdarea înainte de a ajunge la scopul lor final.

Deși este adesea posibil să se piardă în greutate rapid la început, foarte multi oameni pot continua să piardă în greutate foarte lent sau deloc pentru o perioada.

O altă problemă majoră este că mulți oameni au așteptări nerealiste , pentru ce este realizabil cu o dieta sanatoasa si exercitii fizice.

Adevărul este, ca nu toată lumea poate arata ca un model de fitness sau un culturist. Fotografiile pe care le vedeți în reviste și în alte locuri sunt adesea îmbunătățite.

Dacă ați pierdut deja in greutate și vă simțiți bine in pielea dumneavoastra, dar cantarul nu pare să vrea să scada mai mult. Atunci poate ar trebui să începeți să lucrați la acceptarea corpului dvs asa cum este.

La un moment dat, greutatea dumneavoastră tinde să ajungă la un punct de stabil, sănătos în cazul în care si corpul tau se simte confortabil. Încercarea de a trece peste acest punct poate fi facuta cu efort foarte mare sau poate fi chiar imposibil de realizat.

20. Esti prea concentrat pe slabit

Dietele aproape niciodată nu funcționează pe termen lung. Studiile arata ca oamenii care sunt concentrati pe dieta o perioada foarte lunga de timp, ajung sa se ingrase.

In loc sa devii focusat doar pe slabit, preocupa-te de un stil de viata sanatos, de fericirea ta si acelor din jur si axeaza-te pe tonifierea corpului prin sport. Obsesia pentru slabit poate conduce la boli grave cum ar fi anorexia.

Pune focus pe alimentatia sanatoasa si slabitul va veni de la sine ( nu e cazul persoanelor obeze)

Concluzii:

  • Pierderea în greutate nu este întotdeauna ușoara și numeroși factori pot conduce la un impas.
  • La nivelul de bază, eșecul in pierderea în greutate apare atunci când aportul de calorii este egal sau mai mare decât cheltuielile de calorii.
  • Încercați strategii variind de la a mananca atent, la păstrarea unui jurnal alimentar, de la consumul mai mare de proteine pana la a face exerciții fizice (ridicare de greutati etc).
  • În cele din urmă, schimbarea greutății și stilul tău de viață necesită dăruire, auto-disciplină, perseverență și rezistență.
Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)