11 greșeli pe care le fac și cei mai pasionați de alimentația sănătoasă

Când trecem la un stil de viață sănătos, mulți oameni sunt în imposibilitatea de a atinge obiectivele propuse. Poate că motivul sta în încrederea lor că au ales strategia corecta de a mânca sanatos. Dar dacă privim mai îndeaproape, vom afla că o mare parte din cunoștințele noastre despre produsele sănătoase este de fapt falsă. 11 greșeli pe care le fac și cei mai pasionați de alimentația sănătoasă

Noi incercam sa oferim informatii utile despre un stil de viata sanatos, restul depinde doar de voi. Este de dorit ca in fiecare zi sa ne imbogatim cunostintele in ce priveste alimentatia sanatoasa. Iata 11 mituri in ceea ce priveste stilul de viata sanatos:

Consumam produse organice

Produsele organice sunt considerate a fi mai sănătoase și mai sigure decât cele obisnuite, dar nu există dovezi științifice care sa ateste acest lucru. Atunci când se dezvoltă aceste produse, agricultorii nu folosesc pesticide sintetice. În schimb, ele sunt înlocuite cu pesticide naturale și efectele lor secundare au fost prea putin studiate.

Mai mult decât atât, “Eco” sau “natural” marca pe ambalaj nu înseamnă întotdeauna alimente sănătoase. Uneori este doar un truc de marketing, care este folosit pentru creșterea vânzărilor. Atunci când cumpărăm aceste produse este important să se acorde o atenție la conținutul, originea și aspectul lor.

Alegem produse fara gluten

Recent, produsele care conțin gluten au fost considerate dăunătoare. Există oameni care într-adevăr au nevoie de o dietă fără gluten, deoarece acestia au fost diagnosticati cu boala celiaca. Dar doar aproximativ 1% dintre oameni au această boală.

În toate celelalte cazuri, nu există dovezi științifice care să demonstreze că daca stam departe de gluten, ni se va îmbunatati sanatatea. Potrivit celor mai recente cercetări, scoaterea glutenului din alimentatie creste riscul de boli cardiovasculare, deoarece boabele întregi (grau, ovaz) sunt eliminate din dieta noastră.

Cumparam produse cu grasime 0%

In adoptarea unui stil de viață sănătos, mulți oameni aleg produse cu un nivel scăzut de grăsimi. Dar foarte puțini dintre noi realizeaza că, prin reducerea nivelului de grăsimi, producătorii compenseaza conținutul produsului lor cu alte componente pentru îmbunătățirea gustului. De exemplu, cu zahăr, arome, stabilizatori și grăsimi trans, care sunt nocive pentru sănătatea noastră.

Produsele cu un conținut normal de grăsimi sunt necesare pentru o dietă echilibrată și sănătoasă. Este necesar doar sa excludem grăsimile din dieta doar din motive medicale reale. În toate celelalte cazuri, scăderea (si nu excluderea) procentului de grăsimi din produs va fi suficient.

Consumam des sucuri de fructe

Sucurile de fructe conțin o cantitate foarte mare de zahăr și în același timp, ele nu au fibre (majoritatea). Acest lucru poate duce la o creștere a poftei de mâncare, mancat peste limite și creșterea în greutate. Sucul nu satisface nici foamea, nici setea. Și acest fapt le face puțin diferite de băuturile răcoritoare dulci.

În schimb, este mai bine să opteze pentru o bucată întreagă de fructe sau apă cu fructe proaspete.

Cumparam batoane pentru energie (Energy bars)

Aceste batoane sunt bune pentru o gustare rapida cand esti pe drum. Ele sunt vândute în magazine cu alimente sănătoase și in raioanele de produse dietetice in supermarketuri. Dar sunt chiar atât de sănătoase? Cele mai multe batoane contin zahar, glazura de ciocolata, caramel, arome artificiale și alți aditivi. Ele nu sunt diferite de dulciurile obișnuite atunci când vine vorba de cantitatea de zahăr, în timp ce cantitatea de calorii din ele este egala cu a unui prânz normal.

Fa-ti timp pentru o masa sanatoasa.. Dacă doriți ceva dulce, încercați un pic de ciocolata neagra. Acest lucru va fi bun pentru sănătatea dumneavoastră, precum și va satisface pofta de dulce.

Aceste batoane pot fi o gustare sanatoasa sau pot inlocui o masa, cu conditia sa le faceti acasa.

Preferam fructele uscate

Utilitatea sau prejudiciul fructelor uscate depinde în mod direct de condițiile în care au fost obtinute și depozitate. De regulă, producătorii procesează fructele cu substante chimice înainte de uscare, ceea ce ajută la prelungirea duratei de viață a fructelor, dar scade caracteristicile lor benefice. Fructele uscate sunt bune si sanatoase daca le cumperi si le usuci acasa de unul singur. Atunci când le alegem dintr-un magazin, este mai bine să cumperi aceste fructe uscate care nu arata atractiv, nu sunt strălucitoare și sunt dure la atingere.

Alegem ouă cu coaja maro

A existat un mit pentru o perioada lunga de timp , care spunea ca ouale cu coaja maro sunt mai bune. Dimensiunea și culoarea unui ou depind de rasa unei găini, în timp ce culoarea gălbenușului este in functie de hrana gainii. Regula principală pentru alegerea ouălor ar trebui să fie condițiile de depozitare și modul în care acestea arata. Cea mai sigură opțiune sunt ouăle curate, fără fisuri, care sunt depozitate într-un frigider, la o temperatura corespunzatoare.

Consumam bauturi pentru sportivi

Datorită unei legături strânse între sport și un stil de viață sănătos, hrana sportivă este adesea percepută ca fiind sănătoasă. Cu toate acestea, băuturile sportive conțin apă minerală dulce, precum și sirop de porumb, aditivi alimentari artificiali și coloranți.

Producătorii de băuturi sportive recomanda potolirea setei cu produsele lor în timpul antrenamentului. Dar acestea nu vor potoli setea dumneavoastră și de fapt vor scădea eficiența antrenamentului. Este ideal sa ne preparam singuri o bautura energizanta pentru un antrenament intensiv.

Cumparam produse de import

Mulți oameni se ghideaza dupa un stereotip cum că produsele străine sunt mai bune decât cele locale. Uneori, acest lucru poate fi adevărat, dar nu întotdeauna. De exemplu, consumul de produse locale ,sezoniere este mai sănătos decât cele care au fost aduse de peste hotare. Un măr, cultivat pe plan local în condiții naturale și vândut imediat, conține elemente mai utile decât un fruct exotic adus dintr-o altă țară și care a suferit un tratament chimic pentru a deveni rezistent o perioada foarte lunga. Desigur, produsele importate au unele avantaje ,iar atunci când le alegem, trebuie să acordam o atenție deosebită la datele de stocare a produsului, compoziția sa, producătorul și importatorul.

Cumparam granola

Consumul de granola (cereale si nuci coapte) a crescut si datorita unui marketing destul de agresiv. Împreună cu fibre și fier, granola are o mulțime de zahăr și unele uleiuri care chiar nu ne trebuiesc. Desigur, unele magazine vand granola în care conținutul de elemente dăunătoare a fost minimizată. De aceea este important să se studieze compoziția cu atenție atunci când se cumpără.

Concluzii

Regula că cel mai sănătos aliment este cel pe care îl gătești funcționează bine în acest caz. De aceea este mai bine să cumperi ingredientele necesare și să le coci singur.

Limităm cantitatea de hrană pe care o consumăm ,dar uităm de numărul caloriilor.

Diferența dintre consumul unui ou prăjit și un ou fiert este că ouăle fierte au cu 66 de calorii mai putin. Deci, dacă mâncați 2 ouă fierte, ar fi 188 de calorii, care este doar puțin mai mult decât un singur ou prăjit.

11 greșeli pe care le fac și cei mai pasionați de alimentația sănătoasă

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Enjoy this blog? Please spread the word :)